חיית מחמד מצטרפת כחלק מהותי מהמשפחה ומוסיפה המון שמחה ועניין. כל בעל כלב שתשאלו יספר איך רקסי הפך לחבר הכי טוב שלו, ויעודד גם אתכם לאמץ כלב…. אז למה לא בעצם?
כלבים לאימוץ פעמים רבות מגיעים ממכלאות וארגונים שדואגים להם, אך מה שהם הכי זקוקים לו הוא קשר עם בעלים חם ודואג.
מאיפה מתחילים? הרי לפניכם סקירה של דרכים להבאת כלבלב אוהב למשפחה.

 

צער בעלי חיים

צער בעלי חיים היא האגודה הגדולה והמוכרת ביותר בה נמצאים כלבים למסירה. פנו זמן ייעודי בו תגיעו ותאמו עם הצוות. אופציה אחרת היא להגיע לירידי אימוץ כלבים המוניים.
נסו להגיע עם כל בני המשפחה. בדקו מראש שכולם חשים בנוח בסביבת הכלבים ויודעים מה יהיה בתהליך. הכינו ילדים קטנים להבאת חבר חדש הביתה ותרגלו איתם את ההתנהגות בסביבת בעלי חיים.

באגודה עצמה תפגשו את הכלבים לאימוץ ותוכלו לבחור את הכלב שתרצו לדאוג לו. יועץ אימוץ יסביר את הפרטים על הכלב שלכם וייתן הנחיות לאקלום נוח בבית. אחרי טיפול וטרינרי מתאים, תיקחו את הכלב הביתה. ייקח זמן מה עד שהכלב יתרגל אליכם ואתם אליו, אך בסופו של דבר תקופה זו תעבור והוא יהפוך לחלק בלתי נפרד מההווי המשפחתי.

 

כלבים למסירה ממשפחות קודמות

האופציה השנייה להבאת הכלב היא לחפש משפחה שצריכה להעביר את הכלב לאימוץ חדש ולקחת אותו אליכם. פרסומים לגבי כלבים לאימוץ ממשפחות ניתן למצוא במגוון מקומות, מהמקומון השכונתי ועד לאתרי יד-שנייה. באימוץ כזה חשוב לשים לב שהכלב עבר את הטיפולים המתאימים: חיסונים, טיפול נגד טפילים, ושהציוד לו הוא זקוק יועבר אליכם או שתקבלו רשימה ברורה של החפצים ותשיגו אותם.

היתרון באימוץ כלב ממשפחה קודמת היא שלרוב הוא יכיר את כללי המגורים ויהיה מורגל לסביבת ילדים. בכל זאת, נמליץ לבדוק את התנהגות הכלב כדי לוודא שתוכלו להסתדר איתו ושהוא יתאים לסגנון התנהלות הבית.

 

ועכשיו, גדלו את החבר החדש!

זהו, פה מתחיל הכיף האמיתי. הקפידו להשקיע בכל צרכי הכלב: טיולים קבועים בתדירות גבוהה, סביבה נקייה ואוכל. מספר חוקים שחשוב להקפיד עליהם הם שבב מוסדר ומעודכן מול המחלקה הווטרינרית, הקפדה על ניקיון הסביבה בהוצאת הכלב ושמירתו ברצועה בכל עת מלבד במקומות מיוחדים. הכלב שלכם מקסים וידידותי, ולא תרצו שהסביבה תחשוש ממנו או תינזק.

בעלות על כלב היא אחריות נהדרת ומתגמלת. תנו לו הרבה תשומת לב ואהבה, ותראו איזו השקעה משתלמת עשיתם!

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments