העולם משתכלל מיום ליום. בכל כמה חודשים עוד חברה יוצאת בהשקה חדשה של המחשב החדיש והמשוכלל שלהם. בעולם כזה, קשה לבחור בין עשרות אלפי סוגים ודגמים של מחשבים, במיוחד כשהמחיר מהווה פקטור גבוה ברכישה. במדריך הבא נראה לכם מתי צריך מחשב חדש, מתי אפשר גם להסתפק במחשב משומש ואיך בוחרים את המחשבים.

נייד או נייח? זאת השאלה

כאשר אנחנו הולכים לקנות מחשב חדש שישמש אותנו למספר שנים טובות, צריך לראות כיצד אנחנו הולכים להשתמש בו ולאילו מטרות הוא עתיד לשמש. כדי להקל עליכם את העבודה הכנו לכם טבלה קטנה עם מספר שימושים נפוצים, ואת האבחנה מתי יש צורך במחשב נייד או נייח.

 

מי? מחשב נייח מחשב נייד
 

גיימרים (הרצת משחקי מחשב)

V

מחשב נייח יוכל להריץ את המשחקים בצורה מהירה ובחוויה איכותית יותר

X

תלוי כמובן בסוג המחשב, אבל לרוב מחשבים ניידים לא מיועדים להרצת משחקי מחשב כבדים

 

 

אנשי עסקים

V

מחשב נייח יוכל להוות פתרון נוח ויעיל לעבודה במשרד, אבל במידה ואתם נפגשים עם לקוחות, כדאי להצטייד גם במחשב נייד 😊

V

מחשב נייד קל ונוח לנשיאה יוכל לאפשר את העבודה לא רק מהבית או מהמשרד, אלא גם מבתי קפה, מפגשים וכדו'.

 

 

מעצבים / מתכנתים

V

כמעצבים או מתכנתים, עליכם להריץ תוכנות כבדות ולעבוד שעות ארוכות מול המחשב. במצב כזה, עדיף לרכוש מחשב נייח חזק שיריץ את התוכנות במהירות המרבית

X

במקרה הזה מחשב נייד פחות מתאים לעיצוב גרפי או תכנות. העבודה נעשית קלה ובהירה יותר כאשר עובדים עם מחשב נייח.

 

 

היום, לא צריך להוציא עשרות אלפי שקלים כדי לקנות מחשב מתקדם לצרכים שלנו. קמו מספר אתרים באינטרנט כדוגמת יד שנייה, בהם ניתן לסחור בחפצים ואביזרים, וכמובן גם מחשבים. במידה וראיתם מחשב שמוצא חן בעיניכם, דאגו לשאול אותם בנוגע לשלושת הפרמטרים החשובים ביותר:

סוג המעבד – לרוב המחשבים בישראל יש מעבדים מסדרת Core i של אינטל. I3 מיועד לשימוש בסיסי במחשב, i5 לשימושים כבדים יותר, ולגיימרים, ולהרצת תוכנות מורכבות, יתאים מעבד i7. בדקו את הצרכים שלכם ואיזה מעבד יוכל להביא לכם את חווית המשתמש הרצויה.

זכרון RAMככל שהזכרון יהיה גדול יותר, כך המחשב יוכל לפעול מהר יותר. RAM נמדד ביחידות של 4GB לשימוש בסיסי במחשב, 8GB לשימוש מורכב מעט יותר ו16GB להרצת משחקים ותוכנות כבדות.

כרטיס מסך –  הכרטיס אחראי על ביצועי התצוגה של המחשב. למרבית המשתמשים יספיק כרטיס מסך בסיסי שנמצא בלוח האם, אבל ליישומים גרפיים, תלת ממד ומשחקים מתקדמים יש צורך בכרטיס מסך נפרד וחזק. כיום רוב המאיצים הגרפיים המשולבים יודעים להתמודד כהלכה עם פענוח וידיאו HD.

 

לסיכום, בדקו מה יהיו השימושים שלכם במחשב, איזה סוג מחשב תקנו (נייד / נייח) ובהתאם השוו בין המחירים באתרי יד שנייה לבין אתרים כמו KSP כדי לקבל אינדיקציה, היכן יהיה יותר משתלם להשקיע.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments