מכונת כביסה

מרהטים בית, התקלקלה המכונה הקודמת, או שהחלטתם לשדרג מכונת כביסה – בכל אחד מהמקרים יש צורך לקנות אחת חדשה. השקעה במכונת כביסה לאו דווקא קלה לכיס, ודורשת השקעה, אז איך עושים את זה נכון? אנחנו הרי רוצים מכונת על, עם 200 כוחות סוס, מנוע של מכונית מירוץ ורובוט שוטף כלים מובנה!

אה, לא?

נו טוב. בכל מקרה, בואו נבדוק אילו צעדים יכולים לעזור לכם לבחור את מכונת הכביסה שתשרת אתכם ותתאים באופן הטוב ביותר לאופי השימוש.

 

כמה בגדים המכונה תכבס

ואיזה?

אם התשובה היא "בגדי בית ספר מרוחים בקטשופ של עשרה ילדים שובבים" כנראה שאתם צריכים מכונה טיפ טיפה שונה מזו שתכבס "גופיות של סטודנט לפסיכולוגיה שגר בגפו בדירת חדר". איזו קיבולת דרושה לכל נגלה של כביסה? מדדו מהו השטח הפיזי בו תניחו את המכונה. חבל לקנות מכונת כביסה יפה ומוצלחת ש… תיתקע במבואה לפני שתתחיל את הקריירה שלה.

למשפחה גדולה, קנו מכונה עם קיבולת 8 קילו. למעט אנשים אפילו 3 קילו יספיקו.

כמו כן, רצוי לשים לב למיקום הפתח: פתח עליון נחוץ למי שלא רוצה או יכול להתכופף עד לפתח צדדי. מכונות אלו נוטות להיות יקרות יותר ובעלות מבנה מעט פחות יציב, אך יש מי שיעדיפו זאת לשם נוחות ההכנסה וההוצאה.

 

סל"ד

סל"ד הוא המונח המתאר "סיבובים לדקה" כלומר יכולת סחיטה, וחשוב לשים לב אליו. מכונה שעושה במסלול המהיר שלה 1500 סל"ד, תפעל מהר יותר ותצרוך בכך פחות חשמל. אך המסלול הזה לא מתאים לסחיטת ביגוד עדין.

לכן רצוי לבחור מכונה שיכולה להגיע לטווח גבוה של סל"ד, אך לראות שהיא מכילה אופציות למסלולים שונים ומותאמים לסוג הבגדים.

 

דירוג אנרגיה

לבחור מכונת כביסה לא ייגמר בתשלום מחיר חד פעמי. הרי המכונה הזו תתחבר למערכות החשמל והמים, שמי משלם עליהם? אתם ולא אף אחד אחר…

ולכן אתם רוצים מכונה חסכונית.

לכל מכונה מוצמדת מדבקת "דירוג אנרגיה" לפי אותיות לועזיות, כש A היא הטובה ביותר וב F כדאי לברוח ומהר. מכונה טובה תצרוך כ 50 ליטרים של מים במחזור כביסה. נסו ללכת לפי כלל האצבע הזה, ותצילו את כדור הארץ!

ועוד כללים מועילים:

  • לשם לב לכמה זמן תקופת האחריות על המכונה. כדי לישון בשקט (עם פיג'מה נקייה).
  • לנסות לקנות מהיבואן הרשמי.
  • מדי חודש, לפתוח את הפילטר ולנקות אותו. לכן מומלצת מכונה בה הפילטר נגיש.

בהצלחה!

 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments