היד קלה על המקלדת… כל תוכן שאתם מעלים לאינטרנט, אפילו בתור בדיחה יכול להשאיר אצל אדם אחר צלקת, בין אם מדובר לפייסבוק, לטיקטוק וכן הלאה…
התוכן לא חייב להיות מיוחס לאדם ספציפי בשביל לפגוע, אלא גם כפנייה אל מגדר. במקרה בו נתקלתם בתוכן פוגעני ברשת עליכם לדווח זאת, אך מדובר על פעולה לא פשוטה כל כך.

 

איך פועלים נגד תוכן פוגעני ברשת?

חשוב לציין שגם אם התוכן הפוגעני לא נוגע אליכם חשוב לדווח עליו על מנת שנוכל למגר את התופעה הנוראית הזאת. יש לשים לב להבדלים בין תוכן פוגעני כזה או אחר.
במקרה בו אתם פוגשים בתוכן פוגעני ברשת אשר מדליק נורה אדומה לגבי חשש לחיי אדם, התקשרו מיד למוקד 100 ודווחו על כך. אם התוכן הפוגעני מופנה כלפיכם דעו כי יש לכם את כל האפשרויות לחסום אותו.
כמו כן, בכל מקרה של תוכן פוגעני חשוב לזכור לתעד זאת וכל מידע שיכול להיות רלוונטי לדיווח.

 

איך האינסטינקטים פועלים?

הנפגעת העיקרית בשנים האחרונות מתוכן פוגעני באינטרנט האוכלוסייה הצעירה יותר.
בזמן האחרון אנו נתקלים פעם אחר פעם במקרים בהם אותו נפגע בחר למחוק את כל מה שקשור לתוכן הפוגעני, הדחקת המקרה.
עם זאת, הפעולה הנכונה ביותר שתוכלו לעשות היא לתעד את כל השיחה, ובאותה פעימה לדווח לרשת החברתית ובמקרה הצורך גם למוקד 100 או 105.
תיעוד של השיחה תסייע לכם מאוד במקרה בו תפתח חקירה.

 

איך מתעדים?

היום מאוד פשוט לתעד הכל, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לצלם מסך. חשוב להכיר את מצלמים מסך דרך המכשיר הנייד שלכם, שכן גם לפוגע יש את האפשרות למחוק את מה שכתב תוך שניות ספורות.
בכל מקרה בו ראיתם תוכן פוגעני, גם אם אינו קשור אליכם מיד תעדו את האירוע. שימו לב שבצילום שלכם אתם כוללים את הפרטים הרלוונטיים, כמו סוג האפליקציה בה הופיע התוכן הפוגעני, שעה, שם המפרסם, כתובת URL, תגובות וכן הלאה…
כמה שיותר פרטים יותר טוב. כמו כן, ככל שיש לכם יותר מידע על הצד הפוגע כך יותר טוב, זאת אומרת שאם יש לכם חברים משותפים, תאריך פרסום מדויק, כינוי, קישור לקבוצה וכל מה שרלוונטי כדי לדעת כמה שיותר על הצד הפוגע.

 

גיבוי

שימו לב, את כל האינפורמציה אותה אתם מתעדים חשוב לגבות ולשמור בעוד מקום מלבד המקום בו שמרתם.
במקרים חריגים אף ניתן יהיה לפרוץ לטלפון שלכם בכדי להשמיד ראיות, אבל זה לא אופייני ומאוד חריג בנוף. 

לאחר שתיעדתם וגיביתם את כל האינפורמציה שיש לכם על הצד הפוגע, כעת ניתן לדווח למוקד או דרך האפליקציה, במקרה בו בחרתם לדווח ישירות לאותה רשת חברתית חשוב לשמור עותק של הדיווח, כולל תאריך ושעה מדויקת של שליחת הדיווח. במקרה בו קיבלתם תשובה מאותה רשת חברתית יש גם לשמור את זה.

 

המלצתנו היא לשמור את כל הדיווחים ואת התיעוד במקום ניטרלי, גם אם המקרה כבר טופל או הוסר מהרשת. לא ניתן לדעת אם תצטרכו את האינפורמציה הזאת בעתיד.
בכל מקרה, אם נחשפתם לתוכן פוגעני, חשוב לדעת לשתף את המקרה, לא להדחיק או להסתיר אותו, תמיד יש למי לפנות.

 

 

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments