אם אתם גרים במרכז או אם אתם נוסעים הרבה הרכב המומלץ ביותר עבורכם הוא רכב קטן. לפעמים עדיף להחזיק שני רכבים קטנים מאשר רכב אחד גדולה.
התחזוקה של רכבים קטנים יותר נוחה, הם יותר חסכוניים לטווח הארוך, והרבה פחות רועשים.
אם אתם מחפשים רכב חדש לקראת השנה החדשה הנה ההמלצות שלנו:

 

  • ניסאן מיקרה ידנית – מכונית סופר מיני עם מנוע 1.2 ליטר ו 80 כ"ס. תוכלו למצוא את הרכב ביד שנייה בסביבות ה 25,000 עד 32,000 אלף, תלוי בשנה ובק"מ.
    הרכב האוטומטי יהיה יקר יותר. מדובר על רכב קטן, אבל מאוד מרווח בפנים. הוא מתאים ל 4 מקומות, למרות שאפשר לשבת 5 אם מדובר על ילדים.
    הרכב חסכוני בדלק, ועלויות הטיפולים מאוד נמוכות. רכב מומלץ לזוגות צעירים, עם ילדים ובלי ילדים.
  • סוזוקי אלטו – מכונית שהמציאה מחדש את קטגוריית המיני בישראל, עם מנוע 1.0 ליטר ו 67 כ"ס הדגם הפך לנמכר מאוד בארץ ובעולם.
    הרכב פשוט ויעיל, עם תיבה אוטומטית של 4 הילוכים. צריכת הדלק על פי היצרן הוא כמעט 20 ק"ג לליטר!
    לאלטו 4 מושבים בלבד, רמת נוחות בינונית אמנם, אבל הרכב מאוד חסכוני ונוח כשמדובר על זוג נוסעים בלבד.
  • סיטרואן C1 – מדובר על דגם אחד מתוך שלישיה זהה. מרבית המכלולים כולל המנוע ותיבת ההילוכים הרובוטית, שייכים לטויוטה.
    ה C1 נמכר במחיר נמוך יחסית לגרסאות הדומות לה בשוק. העיצוב מעט שונה, ותא המטען קטן.
    אבל צריכת הדלק נהדרת, הרכב מאוד חסכוני וכמעט ולא רואה מוסך.
  • אופק קורסה – סביר להניח שלא שמעתם על הרכב הזה, אבל הוא אחד מהדגמים שאתם חייבים להכיר. מדובר על מכונית מיני סופר נוחה, מבפנים היא מרגישה כמו מכונית גדולה לכל דבר ועניין. המנוע עוצמתי ביחס לגודל הרכב ועומד על 1.4 ליטר, 100 כ"ס. צריכת הדלק מאוד חסכונית ועומדת על כ 17 ק"מ לליטר. אם אתם מחפשים מכונית קטנה וחסכונית שמתאימה לנסיעות ארוכות, זה הרכב בשבילכם. 

 

לכו על בטוח

אם אתם לא אנשי רכבים, ואתם לא מבינים כל כך את כל המפרטים הטכניים המסובכים של הרכב, לכו על בטוח. חפשו את המותג שאתם מכירים, או דגם מוביל שנחשב למבוקש. זה מה שנקרא "חוכמת המונים", ואין שום דבר פסול בזה. אם אתם מרגישים קצת אבודים, אין שום דבר פסול בלפנות לאיש מקצוע, ולהגיע עם נתונים מסודרים של מה אתם מחפשים ברכב הבא שלכם.

 

צריכת דלק

אתם לא צריכים להיות גאונים כדי להבדיל בין רכב הצורך הרבה דלק לבין רכב חסכוני. שימו לב, מה שרשום בצריכת הדלק על פי היצרן הוא לא תמיד נכון ויש לקחת בחשבון שהרכב יהיה מעט פחות חסכוני ממה שרשום. אחרי הכל, הרכב נבדק בתנאי מעבדה ולא בתנאי שטח ובפקקים. אז לפני שאתם צוללים לתוך פרמטרים כמו סל"ד, נפח מנוע וכו', תסתכלו על צריכת הדלק של הרכב. שימו לב, לרוב צריכת דלק ורמת זיהום אלו שני נתונים שעובדים ביחד. רכב חסכוני, בעל צריכת דלק נמוכה יהיה פחות מזהם מאשר רכב בעל צריכת דלק גבוהה. ברוב המקומות רמת הזיהום מדורגת מפרט הטכני של הרכב באמצעות צבעים ורמות.

 

רכב קטן יכול להיות מאוד נוח

הפחד של הרבה אנשים הוא שירגישו את הצפיפות ברכב קטן. אז יש לנו חדשות בשבילכם, אם היינו בעשור הקודם אולי הייתה לכם סיבה לדאגה. רכבים קטנים היום הם מאוד מרווחים ומאוד נוחים. רוב הרכבים הקטנים היום מתאימים ל 4 אנשים וכך מצוין גם על ידי החברה. אמנם עדיין אין פיתרון כמעט בכל הרכבים לתא המטען הקטן.

 

נפח מנוע

נפח המנוע הנכון ביותר עבור רכב קטן שמבלה את רוב הזמן שלו בעיר או בנסיעות קצרות יהיה 1000 ליטרים. מצד שני, אם יש לכם נסיעות מרובות מחוץ לעיר על הכבישים המהירים, חפשו נפח מנוע של 1.2 או 1.4. אמנם הם יהיו יקרים יותר, אך בהחלט ישרתו אתכם על הצד הטוב ביותר.

 

האם מומלץ לקנות יד שנייה?

אם אתם מחפשים רכב חסכוני, ייתכן מאוד שגם תרצו להוזיל עלויות בקנייה עצמה. בחירת רכב יד שנייה היא יותר מסובכת מאשר רכב דרך היצרן, אבל הרבה יותר זולה. אם אתם קונים רכב דרך אדם פרטי, מומלץ תמיד לקחת את הרכב למבחן במוסך. אם אתם לא מבינים ברכבים, כדי שלא יעבדו עליכם, תגיעו מוכנים ככל האפשר, או שתבקשו ליווי של חבר שמבין יותר ממכם. עשו נסיעת מבחן, בדקו אם הרכב רועד, או שהוא מתקשה להאיץ. מלבד לבעיות טכניות, שימו לב אם נוח לכם לנסוע ברכב, האם הוא קטן מדי בשבילכם? האם המושבים לא נוחים? האם החלונות לא אוטמים את הרעש? שימו לב לדברים הקטנים והגדולים כאחד.

 

לא חובה לקנות באותו הרגע

אם מצאתם רכב שמתאים לכם, אתם לא חייבים ישר להוציא את האשראי ולפרוס לתשלומים. אם מצאתם את הרכב הנכון לכם, למה שלא תקראו עליו עוד קצת? תגיעו הביתה, תפתחו את האינטרנט ותחפשו אינפורמציה על הדגם. עכשיו כשאתם יותר מכוונים לגבי הדגם שאתם רוצים לקנות, יהיה לכם הרבה יותר קל להכיר אותו יותר לעומק. להכיר את החולשות שלו, או אם הוא באמת מתאים לכם.

 

לסיכום

חיפוש אחר רכב קטן וחסכוני הוא דבר מאוד נפוץ אצל הקהל הישראלי. מחירי הדלק כל פעם משתנים, ומחירי הטיפולים גם הם גבוהים. רכב חסכוני יכול לחסוך לנו אלפי ועשרות אלפי שקלים בשנה בלי שנרגיש בכלל. אם אתם מחפשים רכב חסכוני וקטן, יש לשים לב לכל פרט ופרט. יש רכבים קטנים שרואים מוסך כל שבוע ולכן הם לא משתלמים, ומצד שני, יש רכבים חזקים מאוד ואמינים מאוד. עשו סקר מעמיק עד שתהיו שלמים עם הבחירה שלכם. 

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments