עולם ההייטק הוא אחד המקומות היותר נחשבים שיש היום בשוק. אין אחד שלא שואף לעבוד שם. כמובן, הדרך לשם אינה פשוטה ודורשת מאנשי המקצוע להיות הטובים ביותר, הביקוש גבוה ואין מספיק משרות לכולם. כדי להיכנס לעולם ההייטק יהיה עליכם ללמוד מקצוע שיתאים לשוק או מצד שני להיות יוצא יחידה מיוחדת מהצבא (יחידה טכנולוגית לרוב, למעט מקצועות ניהוליים). אם כך, מהם המקצועות החמים ביותר לשנת 2019 בחברות ההייטק השונות?

 

סייבר – משרה זו הינה אחת מהמבוקשות בתחום ההייטק בשנים האחרונות. בתחום זה, איש המקצוע צריך ליצור מנגנוני הגנה מפני פריצות האקרים. כל חברה שיש ברשותה מידע לא רוצה שהוא יופץ, במיוחד בזמנים בהם מדובר על מכשיר מסוים שעומד לצאת, כדי להימנע מחיקויים החברה צריכה לשמור על המידע מכל משמר. לכן, בתחום הסייבר איש המקצוע יהיה אחראי גם על אבטחת מידע. המקצוע מבוקש מאוד, מחפשים את האנשים המקצועיים ביותר ולכן גם המשכורות בהתאם.

 

שיווק דיגיטלי – מדובר כאן על אחד מהתחומים היותר חדשים בעולם הייטק. עולם הפרסום מתחדש בכל רגע נתון, ועל כל חברה לדעת לפעול בהתאם, חוץ מיכולות טכנולוגיות על איש המקצוע גם להיות שנון וייחודי, מחפשים למשרה זו אנשים יצירתיים. עולם זה מחולק למספר תחומים, ביניהם כותבי מאמרי SEO ומאמרים שיווקיים, קידום בפייסבוק, אינסטגרם, אנליסט שיווק ועוד… למרות שתחום זה חדש יש המון אנשי מקצוע שעומדים בתור אל החברות השונות ורק המקצועיים ביותר יבחרו. חשוב לציין, גם לאחר שנבחרתם למקום העבודה יהיה עליכם לחדש את עצמכם כל הזמן, מדובר על תחום שדורש המון יצירתיות ומחשבה כיוון שאתם הפנים של החברה.

 

פיתוח תוכנה – תכנות הוא הבסיס של ההייטק. בעצם, על מנת שנוכל לייצר את התוכנה שרצינו, בין אם מדובר על אפליקציה או כל תוכנה אחרת עלינו להיעזר בשירותיו של מפתח תוכנה. כדי להתקבל למשרות כאלה עליכם יהיה לדעת את שפת התכנות, כמו JAVA, PHP או C++. עליכם יהיה להיות מקצועיים ובעלי תשוקה למקצוע, מדובר על תחום קשה שדורש הרבה דקדוק וחשיבה מחוץ לקופסא. הרבה חברות הייטק לוקחות לעצמן את יוצאי יחידות המודיעין לתפקיד זה כיוון שהם בעלי ניסיון לרוב. לכן, אם אתם לא יוצאי יחידת מודיעין ולמדתם את המקצוע יהיה קשה לכם להתקבל, אלא אם כן תראו יצירתיות ומקצועיות.

 

אנליטיקה – מדובר כאן על תחום חדש יחסית מבין שאר התחומים. בתחום זה נבנה את העסק בצורה חכמה יודעת. על ידי מערכות שבודקות את נתוני החברה נוכל להפיק מידע שיסייע לנו מבחינה עסקית. תחום זה יכול לשמש גם חברות שאינן חברות הייטק. הביקוש לתחום גדול, המשכורות ההתחלתיות ממש נוחות ועם הזמן גדלות לסכומים יפים. אפשר גם לעבוד בצורה פרטית בתחום זה.

 

בינה מלאכותית – תחום זה עדיין בחיתולים יחסית אך מדובר כאן על תחום מרתק שאמור לחצות את גבולות ההיגיון. תחום זה עוסק ברובוטיקה ופיתוח מוצרים עתידניים. אפשר למצוא היום כבר מכונות שיכינו לכם את ארוחת הבוקר, ינקו עבורכם את הבית ועוד… כל מוצרים אלה פותחו על ידי אנשי הייטק המתעסקים ברובוטיקה ובינה מלאכותית. אנשי המקצוע חייבים להיות ברמה הגבוהה שיש. המקצוע מבוקש וההיצע נמוך יחסית, ולכן המשכורות גבוהות יחסית. אך אנשים עם זיקה אמיתית לתחום זה באמת יצליחו להתפתח שם.

 

תחום QA – לרוב יהיה מדובר על מהנדסי QA שתפקידן הוא לפקח על התוכנה או המוצר מתחילת התהליך ועד לסופו.

עליהם לדעת את שפת התכנות למוצר, איך לשדרג אותו ולמנוע תקלות עתידיות. כאשר המוצר עובר תחת ידיו של מהנדס ה QA על המוצר להיות מושלם. בשביל מקצוע זה צריך להיות באמת מומחה, לדעת לשים לב לדקויות הקטנות ביותר כדי למנוע הוצאה של מוצר לשוק עם תקלות, אין דבר שיכול לפגוע בחברה יותר מזה…

 

מהנדס אלקטרוניקה – במסגרת התפקיד על איש המקצוע לטפל ברגולציה ובכל מה שקשור לפיתוח מערכות תקשורת ורכיבים אלקטרוניים ומעגלים אלקטרוניים. מדובר על מקצוע מאוד עדין. בכדי להתקבל למקומות העבודה עליכם להציג דיפלומת מהנדס אלקטרוניקה. יש דרישה למקצוע והשכר ההתחלתי הוא טיפה מעל הממוצע.

 

אחסון מידע – אחסון מידע או בשמו השני BIG DATA נכנס בשנתיים האחרונות לשוק ההייטק. על איש המקצוע יהיה לאחסון את כל המידע הקשור אודות העסק, מדובר לרוב עם מאגרים גדולים ועצומים. כמובן שעל איש המקצוע גם לדעת למיין את המידע בצורה נכונה ואפקטיבית לעסק, לעיתים גם לנתח את המידע ולגבות אותו. המידע של העסק הוא הבסיס של העסק וצריך לשמור עליו מכל משמר. התחום זה עדיין נמצא בחיתולים ובעיקר בגלל זה הסכומים אותם מציעים החברות יהיו גבוהים בהתאם לשוק. כרגע מדובר על תחום יציב שלא הולך להיעלם בזמן הקרוב.

ניהול רשתות תקשורת – בתחום זה על איש המקצוע לבחור נתיב בתוך הרשת בשביל ליצור קשר בין כל המחשבים. הנתיב הוא בלעדי לרשתות המיועדות, כך נמנע גישה מאנשים שונים שלא אמורים לקבל את המידע המופץ שם. המטרה העיקרית היא ליצור שיתוף פעולה בין כל חברי הרשת תוך כדי הגנה. המקצוע הינו ותיק ומוכר, השכר משתנה בהתאם למקום העבודה. מדובר על תחום שאינו נחשב לתחום קשה ללמידה ובמקומות שונים גם לא ידרשו ממכם ניסיון אלא בסיס נכון.

 

פיתוח אפליקציות – יש מתכנתים שעיקר עבודתם היא רק בפיתוח אפליקציות ולא יותר. לרוב נמצא קורסים שונים הדורשים מספר שעות למידה (בערך 400 – 500). אין פה דרישה לתואר מסוים, תוכלו גם לעבוד מהבית בתור עוסק פרטי וגם בתוך חברה. היתרון בלעבוד בחברה הוא שיש לך "גב" והרבה יותר קשה לקרוס מבחינה כלכלית ככה. השכר הוא גבוהה ועם השנים הוא מתעצם.

 

הטמעת מערכות מידע – הטמעה של מערכות מידע הינו תהליך לא פשוט בכלל. על איש המקצוע לדעת לבחור בקפידה את שלבי ההטמעה, האם הם מתאימים למערכת ואיך הם עובדים. תוך כדי הטמעת המידע חשוב לדעת לקשר בין המידע שכבר קיים ברשתות החברה, כך תהיו יעילים יותר ותמנעו מפעולות כפולות – זמן שווה כסף. המקצוע אמנם דורש הרבה ריכוז אך לא מדובר פה על אחד מהמקצועות הקשים בעולם ההייטק. השכר משתנה בהתאם לחברה ולניסיון העובד.

 

חשוב לציין

עולם ההייטק בהחלט נחשב לבין מקומות התעסוקה הטובים בארץ ובעולם. התנאים מעולים והשכר לרוב יהיה טוב. אך קיים חיסרון משמעותי, עולם ההייטק הוא בכלל לא בטוח. יכול להיות שהיום אתה נמצא בחברה מוצלחת ומשגשגת ולמחרת אתה כבר יכול להיות לא רלוונטי, העולם הטכנולוגי מתקדם מיום ליום וכדי לשמור על המקום שלנו בתור עובדים עלינו תמיד להרחיב את הידע שלנו. לא כל מקצועות ההייטק יציעו לכם משכורות גבוהות ושמנות, ולא כל מקום עבודה יציע לכם תנאים טובים, בחרו בקפידה את המקצוע אותו תרצו ללמוד, שימו לב כמה זמן נדרש כדי ללמוד כל מקצוע והאם יש לכם בכלל תשוקה ללמוד את המקצוע הזה – בלי תשוקה והתמדה לא תצליחו להשתלב בעולם ההייטק, לקבלת עדכונים בנוגע למשרות עקבו בלוח דרושים.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments