הבית הוא המקום בו אנחנו מרגישים הכי בנוח, ולא רק זה: הוא מייצג אותנו ואת הטעם שלנו, נותן לנו "מרחב מוגן" להיות בו אנחנו ומשמש כמקום האינטימי המרכזי למשפחה שלנו. לכן, לכל אחד חשוב שהבית שלו ייראה טוב וישמש אותו באופן הנוח ביותר. זה מתחיל במבנה הבית עצמו וממשיך בהקצאת ריהוט לבית ולגן שייתן את האופי הייחודי למקום.

ריהוט לבית ולגן אפשר להשיג בהרבה מקומות: חנויות שונות, חפצים שירשנו מקרובי משפחה, כאלו שבנינו בהתאמה אישית… אבל הרבה פעמים, אחרי שההתלהבות מהרהיט שוככת, הוא עלול להתבלות מהזנחה ולסיים את חייו מוקדם מהצפוי. לא חבל? במיוחד בשביל מי שרוצה לשמור על הרהיטים שלו יפים ומאריכי חיים, אספנו עבורכם כמה טיפים מעולים שלא בטוח שחשבתם עליהם לשמירה על ריהוט לבית ולגן.

 

ריהוט עץ:

עץ מלא אסור להרטיב! כן כן, מים גורמים לעץ להתנפח ועם הזמן להירקב. חבל על הויטרינה של סבתא ועל שאר הריהוט לבית. במקום לנגב במים העדיפו להבריק את הרהיט בתערובת של חומץ לבן ושמן זית. השתמשו במטלית רכה שלא תשרוט אותו. כדי להסיר כתמים, לכו על סודה לשתייה מעורבבת עם משחת שיניים.

 

ריהוט בד:

אם יש ילדים בבית, ההמלצה הטובה ביותר היא לקבוע שהאוכל נשאר רק במטבח ובפינת האוכל. כך תחסכו לעצמכם ניקוי כתמים לא נעימים מהספות והכורסאות.

חלופה נוספת היא לקנות מראש ריהוט מכוסה. כיום השוק מלא בריהוט מבד בעל כיסויים שניתן להוריד ולכבס. הרגילו את עצמכם לכבס את הכיסוי באופן קבוע וכך תאווררו את הרהיט ותדאגו למראה מסודר ונקי.

 

ריהוט לגן:

קנו רהיטים המצופים בחומר דוחה מזיקים. הרי לא תרצו לקום יום אחד ולגלות מושבת חרקים בכיסא הגן שלכם… החומרים האיכותיים מגרשים חרקים אבל בטוחים לבני האדם, וידאגו לשמירה על חיים ארוכים לרהיט.

בנוסף, פעם בכמה חודשים קנו פחית צבע ובלו שעה קלילה בצביעה מחודשת של הרהיט. לאחר מכן הוא ייראה נפלא, ותגלו שאין כל צורך לקנות סט חדש – אלא רק פחית צבע.

 

וכמה טיפים מועילים נוספים:

קנו וילונות! ריהוט שחשוף לשמש ניזוק ודוהה בקלות רבה יותר. בריהוט לגן, הקפידו להניחו במקום מוצל ולכסות מפני רטיבות ושמש.

בדקו מהו החומר ממנו עשוי הרהיט וקנו אוסף של חומרים ייעודיים לניקוי עבור כל אחד מהם. הם יחזיקו מעמד לזמן ארוך, והסיפוק בשמירה על החומר שווה את זה.

בהצלחה, לחיים ארוכים ורהיטים!

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments