דירה להשכיר

שכירת דירה היא לא עניין פשוט. מציאת הדירה עלולה להיות מסע ארוך, ולמעבר הפיזי המתיש מתווספים אלפי עניינים קטנים וטורדניים שיש לטפל בהם. בואו נצביע על מספר דגשים שעשויים להקל את המעבר כולו:

 

חיפוש הדירה

סקרו את השוק ממספר כיוונים: אל תסתפקו בקריאת מודעות בעיתונים בלבד או על לוחות מודעות בלבד. הצטרפו לקבוצות שכירות דירות באינטרנט ורפרפו על הפוסטים האחרונים: כך תוכלו ליצור תמונת מצב עדכנית של השוק ותבינו טוב יותר את טווח המחירים והתנאים שתחפשו. אחרי עשרים פוסטים שתקראו, תהפכו למומחי שוק בעצמכם. מניסיון.

כשהבנתם מי נגד מי וכמה הגיוני לשלם, הגיע התור שלכם לצלול בקפיצת ראש אל תוך השוק ולהגיע לשכירת דירה מושלמת. הגדירו תקציב, לכו לסקור דירות אופציונליות, ושימו לב לסעיפים הבאים.

 

מי המשכיר

כבר מהרגע בו תשלחו את הודעת הווטסאפ או המסנג'ר הראשונה, עם קצת תשומת לב תוכלו לזהות במי מדובר. האם המשכיר להוט להיפטר מהדירה בכל מחיר? על מה הוא מנסה לכסות? כמה הוא גמיש וכמה הוא רוצה "לסגור עניין" מהר ככל האפשר, בשל סיבות חשודות?

בדקו את תנאי החוזה. לכמה זמן הוא, מהן האופציות לצאת ממנו. אילו תיקונים מכסה המשכיר? מהם תחומי האחריות שלו? במידה ותרצו לגדל בעלי חיים, בדקו שהדבר אפשרי בשכירת דירה זו. דברו קצת עם המשכיר כדי לראות שהשיחה ביניכם קולחת והאינטראקציה נעימה. אם ההתחלה טובה, רב הסיכוי שתשמרו על יחסי מגורים מוצלחים.

אל דאגה, רוב בעלי הדירות יהיו אדיבים והוגנים. שימו לב שלא נפלתם על משכיר בעייתי והכל יהיה בסדר.

 

השלמות לדירה האופטימלית

מצאתם דירה? חתמתם על חוזה מוצלח? מצוין! עכשיו הגיע החלק הארוך: לחיות בה. ההתחלה לא תמיד תהיה זוהרת, פשוט מכיוון שיש צורך להסתגל למקום חדש ולהפוך אותו לנוח. זהו הזמן להעביר את הרהיטים שברשותכם לדירה, ולשמוח על אלו שנשארו בה… וגם אם היא ריקה, התאמת הריהוט המתאים בהחלט אפשרית. התחילו לבדוק את האופציות לריהוט זול וזמין. אנשים רבים מוכרים ריהוט יד שנייה במצב מצוין ומחירים נגישים לכל כיס.

שימו לב שעל תיקונים ובעיות בדירה, אחראי בעל הבית – אל תהססו לבקש ממנו לדאוג להם.

 

זריזים ירוויחו יותר

רק תזכרו, אל תחכו לרגע האחרון כדי לחפש דירה ולעבור, כולם נזכרים ברגע האחרון גם הם ולכן השוק יוצף ויהיה יקר יותר. סטודנטים? חפשו מראש היכן לגור ואל תילחצו רגע לפני תחילת הלימודים. תוכלו לחסוך כך כסף רב, וכל התהליך יהיה נעים ורגוע יותר.

 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments