אם אתם עומדים לפני מעבר דירה, או מעוניינים להחליף את הריהוט הישן בחדש תמיד תוכלו למסור את החפצים הישנים שאינכם זקוקים להם עוד בקלות. מסירת חפצים מגיעה לאנשים עם קשיים כלכליים, חיילים, לעיתים גם לעמותות המטפלות בחיות ועוד… כך תוכלו גם להתחדש בריהוט וגם לעזור לאלו שצריכים.

 

אז למה למסור אם אפשר למכור?

נכון, תמיד תוכלו לפרסם את החפצים שלכם למכירה בלוחות יד שניה. פעלו על פי שיקול הדעת שלכם ולפי מצבכם הכלכלי. לתת למישהו שחסר לו נותן לנו  הרגשה שלא משתווה לשום סכום בעולם. אם מצבכם הכלכלי מאפשר לכם לרכוש ריהוט חדש אז חשבו עם עוד כמה גרושים מהמוצרים הישנים שלרוב נמכרים בכ-50 אחוז מהמחיר אותם הם שווים ישתלמו לכם. לרוב, כאשר מדובר ברכישת מוצרים ולא במסירתם, העסק הופך למסורבל, ולוקח זמן עד שמוצאים את הקונה הנכון. לעומת זאת, כאשר אתם מעמידים מוצר למכירה, מי שבאמת צריך יקבל את המוצר כפי שהוא ויודה לכם.

 

מי מקבל את המוצרים שלנו?

הפריטים העומדים למסירה מגיעים למשפחות קשות יום, ליתומים, לאנשים עם מצוקה כלכלית, לעמותות שונות שחלקן אף מתעסק עם בעלי חיים, המוצרים שלכם מגיעים לכל מי שבאמת זקוק לכך. המוצרים שמתקבלים הם לא רק רהיטים ומוצרים שווי ערך כספי גבוה. יש אנשים שתורמים סיר פשוט, מגנים לפלאפונים, כיסאות, ואפילו תחפושות לילדים, אין דבר יותר קשה להורה שלא יכול להעניק לילד שלו את חוויות פורים במלואה. לכן, כל עוד יש לכם פריט, לא משנה מה הוא, תמיד תוכלו למסור אותו למישהו שאין לו.

 

איך זה עובד?

ברגע שמצאתם פריט בבית שכבר אין לכם שימוש בו, העלו תמונה ברורה לאתר, ציינו את מקום האסיפה, תארו את המוצר וברגע שהמוצר מתפרסם אנשים יתחילו לפנות אליכם. הבחירה למי לתת היא בהחלט נתונה לשיקול דעתו של בעל המוצר. כמובן שאין צורך לבחון את האדם מא' ועד ת'. השתדלו שלא ליצור חוסר נעימות, גם ככה יש אנשים שקשה להם לקבל מוצרים כנדבה.

 

עמותות

עולה השאלה, "למה שלא אתרום ישירות לעמותה לפי רצוני"? האופציה הזאת מבורכת גם היא. ישנם יתרונות רבים למסירה ישירות לעמותה. אך היתרונות למסירה אישית גדולים יותר. כאשר אתם מוסרים את החפצים שלכם באופן אישי יוצא לכם לפגוש את האדם שלו אתם עוזרים, או אחד ממכריו. התחושה הזאת מעניקה לנו הרגשת ביטחון שאנחנו אכן מוסרים את המוצר שלנו לאדם הנכון. כמו כן, כאשר אתם מוסרים את המוצר שלכם לעמותה, לרוב עליכם יהיה לסחוב את הפריטים למקום. מצד שני, במסירה דרך אתר האינטרנט, האדם מגיע ישירות אליכם ולוקח את החפצים.

 

אנשים מספרים

חוה אנילביץ, אמא לחמישה ילדים, גרה ביישוב בצפון הארץ החליטה לתרום את כל התחפושות שח הילדים שכבר לא בשימוש. "בהתחלה חשבתי לזרוק את התחפושות אבל היה לי חבל, היום התחפושות כל כך יקרות ובטוח יש אנשים שלא יכולים להרשות לעצמם הוצאה כזאת, ועוד לפני חג. פרסמתי תמונות של התחפושות והגיעו אליי תוך ימים ספורים מספר בקשות. את התחפושות קיבלה גננת ממרכז הארץ שסיפרה לי שיש אצלה ילדים שלצערה כנראה ולא יתחפשו השנה".

שריג רפפורט, קצין במילואים, רווק שזה עתה החליט לעבור לגור יחד עם בת זוגתו שמע על ניצולת שואה שחייה בתנאים איומים. "לא חשבתי בכלל על האפשרות למסור את הרהיטים, אפילו שכללתי כמה כל המכירה הזאת תצא לי… ראיתי פוסט בפייסבוק על אישה מבוגרת, ניצולת שואה, שאפילו מיטה ראויה אין לה. בלי לחשוב פעמיים דאגתי להוביל את הרהיטים לבית שלה עם עוד כמה חברים. סידרנו לה את הבית, החברים אפילו הוסיפו ודאגו לה לחימום לחורף… ישבנו איתה על כוס קפה ושמענו סיפורים מהעבר. עד היום אנחנו קופצים אליה מידי פעם".

 

לסיכום

אם אתם עומדים לפני מעבר דירה או מחליפים ריהוט שקלו למסור את החפצים שלכם באינטרנט. נכון, יש אפשרות גם למכור את המוצרים אך שווי המוצרים גם ככה נמוך , המכירה מסורבלת ויש לחכות ללקוח הנכון שיבוא ויקח את המוצר. כאשר הפריט עומד למסירה, הכל קורה יותר מהר. תוכלו לפגוש את האדם לו אתם עוזרים פנים מול פנים, מעמד בהחלט מרגש. האנשים שמקבלים את המוצרים הם אנשים קשיי יום, חיילים, עמותות. ברגע שמצאתם פריט שאין בו צורך, העלו אותו לאתר עם תמונה ברורה, מקום אסיפה ומצב הפריט. תוך זמן קצוב יגיעו אליכם פניות, עליכם לבחור את האדם המתאים שיקבל את הפריט. תוכלו כמו כן למסור את הפריטים לעמותות שונות אך במקרים כאלה העבודה היא בדרך כלל שלכם ועליכם יהיה להגיע עם הפריטים למקום המסירה.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments