רבים מאיתנו אוהבים לבלות את החגים או את חופשת הקיץ בנופש בחו"ל. בדרך כלל החופשות קצרות ואנחנו רוצים להספיק כמה שיותר.
השכרת רכב היא אופציה אידיאלית לחיסכון בזמן ובכסף. ניתן להיות עצמאים ולהגיע לכל מקום שאתם סקרנים לגביו, כולל מקומות שתחבורה ציבורית לא מגיעה אליהן.
מעבר לכך, תמיד כיף לעצור בצידי הדרך, לבחור את ההפסקות של עצמכם ולהנות מהנוף המרהיב בדרך.
אם הגעתם להחלטה שאתם רוצים לשכור רכב בחו"ל, וודאי עולות בפניכם לא מעט שאלות, איזה רכב כדאי לבחור? האם לבחור ברכב אוטומטי או ידני? איפה אוספים את הרכב? האם יש אותיות קטנות? ועוד המון המון שאלות.
כדי להבטיח שתהיו יותר רגועים, הכנו בשבילכם את המדריך הבא, מדריך להשכרת רכב בחו"ל.

 

השלב הראשון – בחירת רכב

המגוון הרחב של חברות השכרת רכב בחו"ל בהחלט יכול להיות מבלבל. כל אחת מהן מציעה לכם דילים שונים, מסלולים שונים, והמחירים כבר מתחילים לבלבל. אז דבר ראשון, עליכם להיות ממוקדים.
עליכם להחליט בדיוק מה אתם מחפשים ברכב שלכם. כמה אנשים אתם מתכוונים להיות? אם אתם חמישה שימו לב שהרכב לא צפוף מדי, קחו בחשבון את המזוודות כמובן.
אם אתם מתכננים נסיעות ארוכות, ואין לכם בעיה לנסוע על רכב ידני, הוא המשתלם ביותר מבחינה חסכונית בדלק. כמו כן, יש לשים לב שיש מסלולים שמגבילים אתכם בטווח הקילומטרים שאתם יכולים לנסוע בכל יום.
כמו כן, מעבר לפרמטרים האלה, המחיר נקבע גם לפי המקום אליו אתם טסים. מדינות כמו תאילנד, יוון, יהיו זולות יותר מאשר השכרת רכבים באירופה. 

 

השלב השני – השוואה מחירים

אוקיי, יש לכם בראש פחות או יותר את הרכב שאתם רוצים לנופש שלכם. מה שנשאר בשבילכם לעשות הוא השוואת מחירים כדי שתגיעו לבחירה המשתלמת ביותר עבורכם.
השוואת מחירים יכולה להעשות באופן ידני ומעבר בין אתר חברה אחד לשני. אם אתם רוצים לפשט את העניין, יש באינטרנט אינספור אתרים המיועדים להשוואת מחירים בענף של השכרת רכב בחו"ל.
כל מה שעליכם לעשות הוא לציין את יעד החופשה, מאיזה תאריך עד איזה תאריך, סוג הרכב, מסלול ופרטים אישיים כמובן. מומלץ תמיד לקרוא על החברה ממנה אתם בוחרים לשכור את הרכב, לאו דווקא ללכת על המחיר הזול.
עדיף להשקיע מעט יותר כסף ולבחור בחברה בעלת שם טוב, חברה אמינה עם חוות דעת מרובות וחיוביות, מאשר חברה שאין עליה כל כך הרבה אינפורמציה. כמו כן, בזמן ההשוואה יש לשים לב ליחס שבין המטבע המקומי למחיר העסקה.

 

מה קורה לאחר ביצוע העסקה?

האמת שכאן מתחיל השלב הקריטי יותר. נחתתם בחו"ל, הגעתם למוקד של חברת השכרת הרכבים. עכשיו יבקשו ממכם לתת פיקדון, שיעור הפיקדון משתנה בהתאם לאופי העסקה.
הדבר הראשון שאנו ממליצים לעשות הוא לצלם את הרכב מבפנים ומבחוץ, כל שריטה יש לתעד, כל לכלוך, הכל.
כאשר אתם נמצאים עם הנציג, דווחו לו על כל פגם שאתם רואים, הוא יציין זאת. אתם לא רוצים להחזיר את הרכב חזרה ולקבל קנס על דבר שלא עשיתם בכלל…

 

האם ניתן להחזיר את הרכב למדינה אחרת?

אם אתם עושים טיול גדול, יורוטריפ, אתם תעברו בהרבה מדינות. האם אפשר להתחיל את המסלול בנקודה א' ולהחזיר את הרכב לנקודה ב'? התשובה היא כן, אבל יש לציין זאת בעת השכרת הרכב.
יש לבדוק אם זה אפשרי. ברוב המדינות הדבר כן אפשרי, אך ישנן מדינות שלא יאפשרו לכם זאת. 

 

מה בנוגע לעבירות תנועה?

אופי הנסיעה ממדינה למדינה מאוד משתנה, גם בגלל הנהגים וגם בגלל חוקי הכביש. כאשר אתם מגיעים למדינה זרה, עליכם להתנהג בהתאם.
אירופה מלאה במצלמות תנועה שבודקות שלא חרגתם מהמהירות וגם שלא נכנסתם למקומות שאסור. קחו לדוגמא את רומא, ברומא יש מקומות שאין כניסה לתחבורה שאינה ציבורית.
השלטים מאוד לא מובנים לתיירים, והקנס יכול להגיע ל 100 אירו. כל הקנסות נשלחות לחברה ממנה שכרתם את הרכב, הקנסות ישלחו אליכם בדואר כנראה רק אחרי שתחזרו ארצה כבר.
הקנס אוטומטית יורד מהפיקדון שלכם, ככה שאין איך לברוח או עם מי לדבר. 

 

אל תשכחו להנות

אמנם הפרוצדורה של השכרת רכב יכולה להיות מעט מעיקה, אבל עכשיו כשאתם יודעים מה אתם צריכים לחפש, התהליך יהיה הרבה יותר פשוט.
בחו"ל תוכלו לשכור כל רכב שתרצו, רכב ספורט, רכב שטח, אופנועים, הכל עניין של כסף. אל תשכחו את המטרה לשמה שכרתם את הרכב, להפוך את הטיול לנגיש יותר, מגובש יותר ועצמאי יותר.
תוכלו למצוא באינטרנט מסלולים שונים לטיולים עצמאיים עם רכבים, תוכלו להגיע למקומות שהרבה מבקרים לא זוכים להגיע אליהם בגלל התחבורה הציבורית.
בחרו ברכב נוח ומרווח, תהנו מהדרך וכמובן, שמרו על חוקי הדרך ועל עצמכם.

 

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments