אמנם הכותרת המטעה אבל אין שום קשר לרכבים ממשלתיים בכתבה הזאת, אלא על מחירון רכבים מטעם הממשלה.
מחירון רכב ממשלתי הינו מחירון שמטרתו לשקף את מחירי רכבי יד שנייה על בסיס מחיר בפועל בו נמכר הכלי. כיום יש מגוון מחירונים איך אינם משקפים את המחיר בפועל.
סביר להניח שרבים מכם הגיעו למעמד המכירה וניסו למכור במחיר מחירון, והטענה הרווחת היא שאף אחד לא קונה במחיר מחירון…
המטרה של מחירון רכב ממשלתי היא לשקף את המחיר האמיתי במעמד המכירה.

 

מחירון רכב ממשלתי – איך זה עובד?

יוזמה מבורכת של השרה מירי רגב עשויה ליצור שינויים דרסטיים במכירות הרכבים בשנים הקרובות. עד היום שוק הרכבים מאוד פרוץ, אין באמת מחיר קבוע לכל עסקה אלא משהו די גלובלי המשתנה מפה לאוזן.
המחירונים המגוונים ברשת כלל לא אפקטיביים בכל הנוגע למכירת הרכב כיוון שאף אדם היום אינו קונה או מוכר לפי המחירונים הללו.  

המטרה במחירון רכב ממשלתי היא שכל הנתונים בכל קנייה חדשה יוגשו לאתר ייעודי שכנראה יהיה מטעם המדינה.
בכל העברת בעלות יחוייב דיווח על המכירה לפי מודל הרכב, שנת ייצור, תת הדגם, זהות של הבעלים הקודמים וכמובן המחיר עצמו. חשוב לציין שהפרטים האישיים שלכם לא יפורסמו.
כל עסקה תופיע במאגר שיהיה עבור כלל האזרחים ללא תשלום, הבעיה העיקרית היא שלא בטוח שהציבור באמת יסכים לשתף פעולה עם זה. 

 

מה זה משנה ללקוח?

מחירון רכב ממשלתי אולי נראה כמו אתר מידע עבור הלקוחות, אולי מעט יותר מדויק מאחרים, אבל איך הוא באמת תורם לי? איזו סיבה יש לי, האזרח לדאוג לכך שהעסקאות שלי יפורסמו באיזה מאגר של הממשלה? המטרה שעומדת מאחורי ההצעה הזו היא להוריד את המחירים משמעותית גם בפן העסקאות האישי וגם מול חברות הליסינג.
כפי שציינו, נכון לעכשיו השוק פרוץ מכיוון שאין ללקוח ידע אמיתי על כמה הוא אמור לשלם עבור כל עסקה. ברגע שמחירון רכב ממשלתי יפורסם ויהיה באמת מאומת אל מול כל עסקה עכשווית המחירים ירדו באופן טבעי – ככל שיש יותר תחרות כך המחירים ירדו. 

ברגע בו יראו חברות הליסינג שאנשים קונים ממקום אחר במחיר נמוך יותר, ירדו המחירים גם אצלן.
היתרון כאן שאין לחברות הליסינג אפשרות לעשות יד אחת במחירים, כיוון שמדובר פה גם על שוק הרכבים הפרטי.
אז כן, זוהי בשורה מאוד משמחת עבור הצרכן הישראלי, השאלה היא אם שיתוף הפעולה באמת יתקיים.

 

מתי מחירון רכב ממשלתי אמור לצאת לפועל?

המטרה היא שכבר מנובמבר 2020 יתחיל המאגר לפעול. בעת העברת הבעלות יהיה עליכם למלא את כל הפרטים אודות העסקה.
כמובן שאי אפשר לכפות את המשימה הזאת על כל אזרח, זה נתון לבחירה, אך בכדי לראות תוצאות עתידיות מומלץ לשתף פעולה.
נכון לעכשיו, התוכנית עדיין לא יצאה לפועל וצפוייה להתחיל כבר בחודשים הקרובים. עקב משבר הקורונה התוכניות התעכבו במעט, אך עדיין התוכנית עברה את שלב הכנסת וכבר יש תוכנית הפעלה מוכנה.

 

המטרה של המדינה

כיום בישראל יש למעלה מ-800 אלף עסקאות של מכירות רכבים יד שנייה, מדובר על אחת מההוצאות הגבוהות ביותר של האזרח הישראלי. המטרה היא להוריד את יוקר המחייה בצורה של שרשרת.
ברגע שהמדינה תייצר תחרות בין עסקאות מכירות הרכבים האזרח הישראלי יוכל לרכוש רכב במחיר נורמלי ולא לרוקן את הכיס. בנוסף, הצפייה היא שהורדת מחירי הרכב תשפיע גם על מחירי הביטוחים.
ביטוח רכב כיום הוא מבין היקרים בעולם, ביטוח רכב סטנדרטי ללא ביטוח צעיר יכול להגיע לכמה אלפי שקלים בשנה. המחשבה מאחורי הרעיון הוא שככל שאתם יודעים יותר ככה זה יותר טוב, יש לכם קלף מיקוח אל מול מוכרי הרכבים.

 

מה יקרה עם הפער בין המחירונים?

גם יכול ליצור בלבול אצל מבצעי העסקאות, מול איזה מחירון עלינו לפעול? מטבע הדברים ירצה המוכר ללכת לפי המחירון הגבוה ואילו הקונה ירצה לפנות דווקא למחירון המציע את המחיר הנמוך ביותר.
ברגע שיווצר פער רציני בין המחירונים יהיה על המחירונים שאינם ממשלתיים להתקפל כנגד המחירון הממשלתי כיוון שכאן מדובר על מחירון שנוצר בזמן אמת.

 

כמו כן, סביר להניח שבהתחלה המחירון לא יהיה מדויק כיוון שאנשים לא ישתמשו בו עדיין לפני ביצוע העסקה. מדובר כאן על מחירון שהוא השקעה לטווח הארוך.
ברגע שהאזרח הישראלי ישתף פעולה עם היוזמה המכובדת הזו נוכל לצפות כבר בשנים הראשונות לירידה משמעותית במכירות של הרכבים יד שנייה.
בנוסף, ברגע שהמחירון של הרכבים יד שנייה ירד יש צפי גם למחירון של הרכבים החדשים לרדת כיוון שיש סבירות לכך שהמכירות שלהם ירדו באופן משמעותי.

 

בואו נסכם את הדברים

האם הבנו מהו מחירון ממשלתי? מחירון ממשלתי הוא למעשה מחירון שיכול להתקיים רק עם שיתוף פעולה של האזרח. הרעיון מאחורי התוכנית הוא שבכל פעם שתבצעו העברת בעלות עבור רכב יד שנייה (גם רכבים דו גלגליים כמובן), יהיה עליכם למלא פרטים אודות הרכישה, מחיר, סוג הרכב וכן הלאה. כל רכישה תעבור בדיקה ותעלה במאגר תוך שיתוף נתונים עבור מכירות זהות וכתוצאה מכך יווצר מחירון מדויק של כל רכב.
כיום בישראל יש מאות אלפי עסקאות של מכירת רכבים בשנה, בכדי להוריד את המחירים של רכבים משומשים, ביטוחי הרכב, ורכבים החדשים עלינו לשתף פעולה עם היוזמה של השרה. 

המטרה של מחירון רכב ממשלתי הוא ליצור סדר בכל הכאוס שנוצר בשנים האחרונות. עכשיו כל מה שעלינו לעשות הוא לשתף פעולה ובעוד מספר שנים נצפה לירידות משמעותיות במחירי הרכב.
כמו שכלכלנים רבים יודעים, הכלכלה בישראל עובדת כמו דומינו והתקווה שהיוזמה תיצור ירידה ביוקר המחייה.

 

 

 

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments