הקיץ הישראלי ידוע כקיץ אינטנסיבי וחזק, על מנת לשמור על בלאי נמוך ברכב, נראות חיצונית ועל תקינות פנימית עלינו לדעת איך להכין את הרכב שלנו לקיץ.
לא מדובר כאן בהוצאות גבוהות מדי, אלא שימור נכון של הרכב. כך תוכלו למנוע טיפולים עתידיים ולהנות מהרכב שלכם בכל עונות השנה.
אם כך, איך מכינים את הרכב לקיץ?

 

מערכת קירור ומזגן

הדבר הכי שימושי לאורך הקיץ ואולי גם הדבר הכי חשוב הוא המזגן ברכב. אם כבר עכשיו המזגן שלכם עובד בצורה לא סדירה, ואינו מתפקד כראוי, סביר להניח שבמהלך הקיץ הוא יקרוס לגמרי או לא יתפקד בצורה הרצויה.
לצורך בדיקה מעמיקה של המזגן תצטרכו לקבל סיוע מאיש מקצוע – מוסכניק. תוכלו בעצמכם לבדוק שאין נזילה לאחר הפעלת המזגן, ובידקו את המסננים שאינם מאובקים.
אנשים נוטים להתבלבל בין מערכת קירור לבין מזגן. מערכת הקירור של הרכב היא זאת ששומרת על המערכת תקינה, כאשר מערכת הקירור אינה פעילה המנוע מתחמם יתר על המידה, פוגע בעצמו וסביר להניח שתוך מספר דקות הרכב יכבה.
מתי בפעם האחרונה רוקנתם את מערכת הקירור? לפי היצרנים, לפחות פעם בשנתיים צריך לעשות את זה. לפני כל נסיעה חשוב לבדוק את מפלס נוזל הקירור והשמנים ברכב, במיוחד לפני נסיעות ארוכות.
חשוב לציין, את הבדיקות האלו יש לעשות כאשר הרכב קר לחלוטין ולא אחרי נסיעה, אלו הוראות בטיחות. אם אינכם מתמקצעים בנושא, פנו לאיש מקצוע.

 

מסננים

זכרו, כמו שלנו קשה לתפקד תחת החום הקופח של השמש בקיץ, כך גם לרכב. החליפו את המסננים ברכב כדי למנוע בעיות עתידיות, עליכם יהיה להחליף מסנן אוויר, מסנן דלק ומסנן אדי שמן.
לפני שהקיץ מגיע תמיד ישנם ימים מאובקים בין חילופי העונות, אלו הימים הקשים ביותר עבור המסננים.
בשביל להחליף מסננים עליכם יהיה לגשת לאיש מקצוע, מדובר פה על מחיר נמוך, מסננים אינם יקרים אך מאוד הכרחיים לתפקוד נכון של הרכב.

 

בדיקת צמיגים

עקב החום הקשה הכבישים חמים יותר, עבור הצמיגים אלו הם החודשים הפגיעים ביותר.
הסבירות שיקרה משהו לצמיגים בזמן הקיץ היא גבוהה יותר מבכל עונה. לכן, הקפידו לשמור על לחץ אוויר תקין בצמיגים, בדקו שאין על הצמיגים שום קרעים, סדקים ופגיעות שונות. אם הצמיגים כבר שחוקים, העדיפו להחליף אותם עוד לפני עונת הקיץ.
כאשר השקעים בצמיגים כבר אינם בולטים זה סימן שכבר הגיע הזמן להחליף אותם.
כמו כן, העדיפו להחליף לצמיגים מקוריים ואיכותיים ולא צמיגים סינים זולים.
אמנם מדובר בהוספה של כמה מאות שקלים אך סביר להניח שצמיגים אלו ישרדו אצלכם למשך תקופה ארוכה יותר.

 

מצבר

מתי החלפתם מצבר לאחרונה? אם המצבר שלכם היום מתפקד בצורה "עייפה" ועברו כמה שנים מאז שהחלפתם אותו, עומדות בפניכם שתי אפשרויות. האפשרות הראשונה היא לרכוש מצבר חדש – מדובר בהוצאה של כ 400 עד 500 שקלים.
האפשרות השנייה (והפחות מומלצת) היא להטעין את המצברים אצל המוסכניק שלכם. לרוב, אנו חושבים שדווקא בחודשי החורף, כאשר קר פחות אז הגיוני יותר שהמצבר יעשה בעיות אך זאת טעות.
דווקא בחודשי הקיץ אנו מאמצים יותר את המצבר על ידי הפעלת מזגן באופן רציף, המאווררים של הרדיאטור עובדים בצורה אינטנסיבית יותר וכו'…

 

רדיאטור

הרדיאטור הוא חלק בלתי נפרד ממערכת הקירור. המאווררים מקררים את הרדיאטור בזמנים שהרכב עובד, לכן יש ראשית לבדוק שהמאווררים תקינים.
את הרדיאטור יש לבדוק שהוא נקי מאבק, שהוא נראה תקין מבחינה חיצונית ואין עליו שברים או פגמים, ניתן לשטוף אותו בעדינות עם מים קרירים (כשהרכב קר לגמרי!) ייתכן שנצטרך גם לנקות אותו מבפנים אך לשם כך עלינו יהיה להיעזר במוסכניק מקצועי.

 

אורות ופנסים

לאחר חודשי החורף, בהם השתמשנו באביזרי התאורה ללא הרף, עלינו יהיה לבדוק את תקינותם.
בדיקת אורות הינה פשוטה, היא יכולה להתבצע במוסך במחיר סימלי או באופן פרטי. הבדיקה במוסך יותר מקצועית וניתן יהיה לראות דברים שלא רואים לבד, אך אם מדובר רק בבדיקת אורות, יותר פשוט יהיה לעשות את זה בבית.
כל מה שעליכם לעשות הוא להדליק אורות, אורות גבוהים, וינקרים, אורות בלם ולראות שכולם מתפקדים כראוי.
אנו ממליצים בין היתר שתמיד הרכב שלכם יהיה מצויד בנורות רזרבה.
הרכבת הנורות הינה פשוטה ויכולה לחסוך לכם גם דו"חות וגם נסיעה למוסך.

 

מגבים

לאחר הפעילות האינטנסיבית של המגבים בחודשי החורף, יש לתפקוד אם הם מתפקדים כראוי. בקיץ הרבה יותר מאובק ויש צורך בניקוי השמשות. אז דבר ראשון, תמיד זיכרו להיות מצויידים עם מים לניקוי השמשות, עכשיו כל מה שעליכם לעשות הוא להפעיל את המגבים ולבדוק שהם מגיעים לכל המקומות ואינם חורקים. אבק על השמשה גורם לליקוי בראייה המרחבית שלנו, לכן אסור להתפשר על בדיקה זו.

 

מכסה מנוע

בדיקה זו מאוד פשוטה ויכולה לחסוך לכם הרבה בעיות. כל מה שצריך לעשות בבדיקה זו הוא לפתוח את מכסה המנוע, בדקו את מפלס המים במיכל העיבוי, את נוזל הבלמים, שמנים, נוזל גיר ובדקו שהמצבר אינו מאובק ואין עליו קורוזיה. הבדיקה מאוד קצרה ואינה דורשת ידע נרחב. תמיד יש לבדוק שתחת מכסה המנוע אינו מלא באבק.

 

אביזרים נוספים

השמש יכולה לגרום לנזקים רבים לרכב. תוכלו למצוא אביזרים שיגנו על הרכב בחודשי הקיץ. אז מה אפשר לעשות כדי להגן את הרכב מפני השמש הקודרת? תוכלו למרוח שכבת וקס על הרכב, כך הצבע לא ידהה. כמו כן, ניתן לרכוש כיסוי חיצוני לרכב, או כיסוי לשמשה הקידמית, למושבים ולהגה. מומלץ שתמיד יהיה לכם ברכב נוזל קירור, שמנים, מים לשתייה ואפילו מקרר קטן. אם בחרתם שלא לבדוק את המזגן לפני בוא הקיץ, נמליץ לכם גם לרכוש מאוורר נייד.

 

האם כל זה באמת נחוץ לבדיקה לפני הקיץ?

התשובה היא כן ולא. תמיד אומרים שכדאי להקדים תרופה למכה. אם אתם רוצים להיות בראש שקט לאורך כל הקיץ, רצוי מאוד שתעשו את הבדיקות האלה. לא כל הבדיקות מצריכות נסיעה למוסך, אבל אם כבר בחרתם להגיע למוסך, עשו רשימה קצרה של כל הבדיקות הנדרשות ותוך זמן קצר הרכב כבר יהיה מוכן. כמובן שיש להגיע למוסך אמין שאתם מכירים. אם אין ברשותכם את היכולת להגיע למוסך, השתדלו לעשות את הבדיקות האלה באופן פרטי תוך כדי שמירה על הוראות הבטיחות. חשוב לציין, אין לעשות דברים שאין לכם ידע בהם, הרכב הוא נושא רגיש וכל טעות קטנה יכולה להוביל לליקוי חמור ברכב שיעלה לכם הרבה כסף. כמו כן, אם הרכב חדש, אין צורך בבדיקות האלה.

 

לסיכום

חודשי הקיץ הישראלי הם לא פשוטים עבורנו ועבור הרכבים שלנו. טרם הקיץ מגיע השתדלו לעשות את הבדיקות הרצויות כדי למנוע תקלות עתידיות שעלולות לתפוס אתכם בכביש סואן. הבדיקות החשובות ביותר הן בדיקות מערכת הקירור, מזגן וצמיגים. תוכלו להיעזר באיש מקצוע או לעשות את הבדיקות באופן פרטני אם יש לכם את הידע הדרוש. ההוצאות לבדיקות אלו אינן גבוהות. זיכרו, עדיף להשקיע עכשיו כדי למנוע תקלה גדולה יותר בעתיד.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments