סיכום שנת 2016

השנה האחרונה הביאה יחד איתה חדשות ובשורות מעניינות לענף הטכנולוגיה ובפרט לטלפונים החכמים. אם פעם אנשים היו מדמיינים אפשרויות ריחוף והסתכלות דרך 360 מעלות, היום הדברים הללו קיימים. בכתבה, נביא לכם סקירה של כמה מן החידושים הטכנולוגיים בסמארטפונים שיצאו וחברו אל לא מעט מאיתנו בשנה החולפת.

צילום ב-360 מעלות

סרטוני 360 מעלות כבר נפוצים היום לא מעט ברחבי האינטרנט ובעיקר ביוטיוב. בסרטוני 360 מעלות ניתן לסובב את תנועת המצלמה תוך כדי הסרטון ולפעמים גם בשידור חי. הצילום בטכנולוגיה כזו, מתאפשרת באמצעות אביזר חיצוני אלחוטי המתחבר למכשיר הטלפון. חווית צילום שונה היא צורת הצילום הזו ובעקבותיה נצטרך כבר עכשיו לשנות הרגלים ואת דרך שיתוף החוויות שלנו.

אם עד עכשיו התרגלנו להצטופף כדי להיכנס לתמונה, היום זו כבר לא בעיה. תמונה המצולמת בזוויות של 360 מעלות, מאפשרת לנו לראות את כל מה שמתרחש גם מאחורי המצלמה. צילום נוף, מאפשר הגדלת התמונה מזווית צרה או פנורמית לתמונה רחבה המכילה את כל המקום.

משקפי מציאות מדומה

צילום ב-360 מעלות מתחבר לקטגוריה אחרת שהחלה לתפוס יותר ויותר תאוצה בשנה החולפת – משקפי VR (מציאות מדומה). רבות דובר על התחום של VR, כאשר הדרך להשתמש בו היא באמצעות משקפיים מיוחדים, אליהם מחברים את הסמארטפון באמצעות כבל או דרך הכנסה של הסמארטפון לתוך מתקן במשקפיים. מה שבעצם הופך את מסך הסמארטפון למסך אליו מסתכלים דרך עדשות המשקפיים. התוצאה היא תחושה שנמצאים בעולם אחר, לאן שלא מתסכלים, יכולים לצפות בתצוגה של המציאות המדומה. התחום הזה אומנם נמצא בחיתוליו, אבל הוא כל הזמן מתקדם. צילומים במצלמות 360 מעלות, ניתנים לצפייה באמצעות משקפיי VR, כאשר גם סרטונים ביו טיוב כבר תומכים בטכנולוגיה.

שעונים חכמים

העולם הולך ומתפתח כל הזמן וככל שהטכנולוגיה מתפתחת כך היצרניות משווקות פתרונות ומענות לצרכים שונים בחברה העולמית. אחד מהצרכים שהומרו לכדי מוצר דיגיטלי חכם, מאפשר לכם לגשת לכל האפליקציות שלכם ללא בזבוז אחוזים מן סוללת המכשיר החכם שלכם. כן, אנחנו מדברים על שעוני הדיגיטל המתממשקים למכשיר שלנו ובעקבות כך מאפשרים לנו מצד אחד חסכון יעיל של סוללת הפלאפון ומצד שני אנו נהנים מאותן התכונות גם במקרים ששכחנו את הפלאפון.

הטענה מהירה בפחות משעה

טכנולוגיה נוספת שהתפתחה ב-2016 והפכה לפופולארית (אבל לא הושקה בה), היא הטעינה המהירה. אחת הבעיות הכואבות בסמארטפונים שלנו היא הסוללה שלהם. היא פשוט אוזלת מהר. טעינה מהירה באה לתת לזה פתרון, כאשר משתמש יכול להטעין חלק משמעותי מהסוללה שלו בתוך זמן קצר.
תקן Quick Charge 3.0 הקיים בחלק מהסמארטפונים, מספק 83% מהסוללה בתוך חצי שעה. דבר זה מאפשר להטעין את המכשיר אפילו רק רבע שעה ועדיין לקבל מספיק אנרגיה למכשיר, בשביל לשרוד עוד כמה שעות טובות.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments