שנת 2019 צפויה להיות עמוסה ועשירה בדגמי רכבים חדשים של החברות המוכרות. לישראל צפויים להגיע כ 130 דגמים חדשים, חלקם הם חידוש לרכב ישר וחלקם חדשים לגמרי. אם עד היום נתקעתם בקושי עצום לפני בחירת הרכב, אז עכשיו הבלבול גדל כיוון שההיצע רק הולך ומתעצם. מצד שני התחרות גדלה וזה עושה נחת לכיס של הצרכן. לפניכם סיכום התערוכה מלוס אנג'לס, פריז ואיטליה.

 

אאודי e-tron  – רבעון ראשון

חברת אאודי מציגה לנו קרוסאובר עם הספק של 408 כ"ס בעל עיצוב חדשני שלא כל כך מתאים לחברה. הרכב חשמלי ואולי בגלל זה העיצוב הייחודי. תא המטען מגיע לנפח עצום של כ 600 ליטרים לפי היצרן. טווח הנסיעה גם הוא מפתיע ביחס לרכב חשמלי ולגודלו של הרכב והוא מגיע למעל 400 ק"מ. מבחינת עיצוב פנים הרכב נראה סטנדרטי ומאופיין לעיצוב החברה. ישנם שני צגי טאץ' איכותיים בגודל של 10.1 אינטש והשני בגודל של 8.6 אינטש. המצגים אחראים על בקרת האקלים, פונקציות שונות, אאודיו וכו'… הייחוד של הרכב הוא האופציה למצלמות צד במקומם של מראות הצד, המצלמות מעניקות לנו אופציה אולי נוחה יותר לראות מה מתרחש מצדדי הרכב אך לא קל להתרגל לזה. בנוסף, בסיס הגלגלים נמתח לאורך של 2,928 מ"מ.

 

אינפיניטי QX50

מדובר על הרכב הראשון בעולם שמציג מנוע VC-Turbo בנפח הזה – 2.0 ליטרים. הקרוסאובר הזעיר של החברה מראה לנו חידושים שלא ראינו כבר מזמן וצפוי להיות בין הרכבים היותר מבוקשים השנה. בעל הספק של 268 כ"ס ומומנט של 38 קג"מ המחובר לתיבת ההילוכים. משקלו של הרכב נמוך ולכן הוא גם חסכוני בדלק. המבנה הייחודי שלו מושך את עיני העוברים והשבים. הדגם עובד על הנעה קדמית חדשה. הרכב עדיין לא הגיע לישראל, הוא צפוי להגיע אחרי פסח.

 

 ניסאן מיקרה- רבעון ראשון

הדגם החדש של ניסאן מיקרה היה אמור להגיע לארץ כבר מזמן. הדגם החדש מגיע בעיצוב שונה מדגמיו הדומים, נראה שהחברה רוצה להעביר מסר חדש ללקוחות שלה. אורך הרכב ארוך במקצת מהדגמים הקודמים – 399 ס"מ, רוחבו 174 ס"מ והגובה 147 ס"מ. בסיס הגלגלים גם הוא גדל ל 252 ס"מ. ניתן למצוא את הרכב בגרסאתו הידנית או האוטומטית. הרכב בעל 100 או 117 כ"ס.

 

טויוטה קורולה – רבעון ראשון

דגם חדש לגמרי לקורולה. ישנה גם גירסה היברידית אך היא לא הגיעה לארץ עדיין. ישנם שתי גרסאות מנוע לרכב, טורבו-בנזין  1.2 ליטר, בעל 116 כ"ס ודגם בעל תיבה אוטומטית רציפה. ובגרסה היברידית – בנזין 1.8 ליטר, 98 כ"ס והספק של 122 כ"ס שיתאים לאנשים הפרטיים. מבחינה חיצונית אין חידושים מיוחדים לעיצובים של קורולה הקודמים.

היא יותר חסכונית בדלק וחלק מהדגמים שיצאו יגיעו לשוק המוסדי ולא לכלל הצרכנים. חלק מהגרסאות לא יגיעו לישראל מסיבות שבין החברה לבין היבואנים.

 

ב.מ.וו Z4  – רבעון ראשון

כמו שרק ב.מ.וו יודעת, הרכב נראה חדשני ויוקרתי. אין ספק שכל מי שיעבור לידו לא יפסיק לבהות ברכב הזה. הדגם החדש מצויד בגג נפתח ורך שלא כמו בדגמיו הקודמים. אפשר למצוא בתוך פנים הרכב מסך תצוגה בגודל של 10.3 אינטש הכולל בתוכו אאודיו, מערכת מולטימידה, מערכת שמע וכל מה שאנחנו צריכים לנסיעה סטנדרטית. הרכב בעל מנוע טורבו בנזין שישה צילנדרים בטור. הרכב מפיק 340 כ"ס ומחובר לתיבת 8 הילוכים אוטומטית. אורך הזמן שייקח לכם להגיע מ 0 קמ"ש ל 100 קמ"ש הוא כ 4.8 שניות. הרכב לא יוכל לעבור את ה 250 קמ"ש.

 

לסיכום

אין ספק שהחברות הוותיקות מתחילות להרגיש פחד בשל ההיצע הגדל מיום ליום.
בשל זאת כל חברה מתאמצת ליצור דברים ייחודיים שיבדילו בינה לבין החברות הדומות. לפעמים הבחירה ליצור שינוי פוגעת בתדמית החברה ולעיתים היא משפרת אותה.

נוכחו לראות בשאר הדגמים עוד ועוד חברות שבחרו לשנות את העיצוב החיצוני של הדגמים החדשים שהן יצרו. הבחירה לשנות את העיצוב החיצוני לא תמיד גורמת לנו לנחת, אנו מעדיפים השקעה יותר רצינית על חלקיו הפנימיים של הרכב, המנוע, הספק כוח, גלגלים, מערכת מולטימדיה ופחות על הצורה החיצונית.
אך נתון זה משתנה מאדם לאדם ויש חברות שהצליחו לשלב בין השניים בצורה מושלמת.
כמו כן, יש חברות שבנויות על המבנה החיצונית שלהן כמו ב.מ.וו, החברה דואגת להציב בפנינו עיצובים חדשניים ומרהיבים ועם זאת גם מטפלת בכוחו של הרכב בצורה רצינית ומתקדמת.
יש לשייך את בחירת הדגם לפי הצורך שלכם. אם אתם אנשי משפחה בחרו רכבים קטנים שיתאימו לכם לנסיעות עירוניות ועם זאת גם לנסיעות מחוץ לעיר.
היום יש להסתכל בקפידה על צריכת הדלק של החברה ויש לקחת בחשבון שאת הנתונים שאתם רואים ביצעו במעבדה. על הכביש הנתונים משתנים והרכב צורך במעט יותר דלק ממה שרשום.

רכשו את הרכב ממקום אחראי שיכול לספק לכם מידע וליווי מקצועי. בדקו מהי האחריות הכוללת של היצרן, לכמה שנים האחריות תקפה ומהם הפרשי המחירים בין הדגם הידני לאוטומט.
שימו לב, לא תמיד גודלו של הרכב מעיד על אופן צריכת הדלק שלו, אפשר לראות דוגמאות לכך ביונדאי גטס בגרסאות הישנות שלו, למרות שהרכב קטן וגודל המנוע מתאים לרכב עדיין הוא צורך הרבה דלק ביחס לגודלו.
כאשר אתם מגיעים למקום הרכישה, תרגישו נינוחים לבדוק מספר דגמים שונים, תוכלו לבקש מאיש המקצוע באזור להציג עבורכם מספר דגמים בעלי מפרט טכני זהה פחות או יותר, בדקו מה הכי נוח לכם, מהם הבדלי המחירים וכך תוכלו לעשות את הרכישה הנכונה ביותר לכם.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments