החלטתם למכור את הנכס שברשותכם? נהדר! ניתן לנצל את ההזדמנות לחסכון משמעותי, לשדרוג הנכס ולשינוי אפיקי ההשקעות שלכם. אבל קודם כל יש לעבור את מכירה הדירה עצמה, ורצוי להפיק ממנה את המרב. הנה כמה טיפים למעבר התהליך בשלום.

 

חשבו מנקודת המבט של הקונה

אם אתם בעצמכם לא תתייחסו לנכס כאל השקעה טובה, אין סיבה שהקונה יאמין לכם. תצטרכו להראות שמכירת דירה זו היא מציאה לקונה וששווה לו לקנות דווקא מכם. אם הדירה תוערך, תוכלו לגבות עליה סכום גבוה ולהרוויח יותר.

בדקו את מחירי הדירות בסביבת הדירה. קבעו את המחיר שתדרשו תמורתה לפי מה שלמדתם: אם הדירה שלכם מוחזקת במצב טוב יותר ויש לה יתרונות על פני האחרות, הגיוני שהקונה ישתכנע ששווה לו להשקיע בה אף שהמחיר יהיה גבוה יותר. הציגו את המעלות של הדירה הספציפית הזו.

 

הגיעו לקונים המתאימים

מכירת דירה רווחית תפנה לקונה הנכון. אחרי שבדקתם את השוק וקבעתם מחיר, תוכלו להעריך את קהל היעד: מי גר בסביבה, מהו מצבו הכלכלי. אולי ישנה קהילה של תיירים ממעמד כלכלי גבוה שקונים דירות כמו שלכם ושווה לפנות דווקא אליהם? או שמתארגנת קבוצת רכישה כלשהי שעומדת כתחרות לכם? סמנו את הקונה לו תרצו להגיע, ולפי זה פרסמו את הדירה במקום הנכון. עיתונים ומקומונים, אתרים ייעודיים ורשתות חברתיות.

הקפידו להשתמש במילות מפתח שיתפסו את תשומת לב הקורא ויגרמו לו לרצות להתקשר אליכם. "דירת נופש מהאגדות" תפתה את מי שמחפש בית קיץ ו"דירה במיקום מדהים" תדבר ללב מי שמחפש נגישות. (וכמובן, תדאגו לכך שהמציאות בשטח תשקף את המעלות שדיברתם עליהן במודעה…)

 

מול הקונה

השגתם קונה פוטנציאלי. כשהוא יגיע מטרתכם היא להוכיח לו שמכירת דירה זו היא ההזדמנות שלו להשיג את נכס חלומותיו. השקיעו בפרטים הקטנים: היו אדיבים ושדרו שהתהליך יהיה מוצלח כשיעבוד מולכם. נקו את הדירה והשקיעו בשיפוצים קטנים, פעמים רבות לקוח יכול לפסול מכירת דירה מעולה רק בגלל משהו קטן שלא מצא חן בעיניו. נסו לראות את הדירה בעיני הקונה ולחשוב מה יגרום לו לרצות לרכוש אותה.

 

החלטתם? מזל טוב! ועכשיו…

מכירת הדירה צריכה להתבצע כראוי כדי שתהיו בטוחים שהתהליך עבר ללא מלכודות. היו ישרים מול הקונה ושלבו עורך דין מהימן. עליו לבדוק את כל האישורים, להסדיר את הלוח התשלומים ואת מסי הרוכש והמוכר. בדקו היטב שכל הצדדים מודעים לפרטי העסקה. מה נלווה לדירה – גן, חנייה, גג? מהו מועד המסירה ובאיזה מצב צריכה הדירה להיות?

כך כשיגיע הרגע לעזיבה והעברת הדירה סופית תהיו בטוחים שהתהליך עבר נכון ושכל הצדדים יודעים על מה חתמו.

בהצלחה, שתהיה מכירת דירה רגועה ומשתלמת!

 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments